2 september 2013

Måste det kosta en förmögenhet att ha barn?

När man får barn upptäcker man att det är en hel del saker som man behöver. Enligt medierna kostar första året med barn ca 30 000:-. Då ingår barnets basutrustning, försäkring och löpande utgifter som blöjor, mat, kläder etc.

Men måste det vara så?!

När jag fick barn kände jag att det jag prioriterade mest var inte att barnet skulle ha senaste overallen ifrån de dyra, kända märkena eller högar med leksaker utan snarare att vi fick tid tillsammans, och att jag och pappan kunde vara hemma så länge som möjligt. En enkel lösning på problemet var såklart att fynda det mesta vi behövde till lilla knyttet, second hand. Det var nu jag verkligen fick upp ögonen för barnmarknader! Jag kunde komma hem med 20 barnplagg för 200:- som i butik skulle kostat mer än 2000:-!

Blocket och Tradera i all ära, men helt ärligt så tar det ju ganska lång tid att både sälja och köpa saker på dessa forum. Barnmarknader är ju en fyndhimmel utan dess like! Här finns allt du behöver och lite till, på samma gång. Dessutom kostar sakerna en bråkdel av vad den nyproducerade varan gör. Nu när jag både säljer och köper saker på barnmarknaden så finns det pengar över varje år så att hela familjen kan dra till varmare breddgrader när den mörka delen av året känns för lång.

Tänk bara på hur mycket pengar DU kan spara på att köpa overall, mössa, vantar, kläder, vinterskor, regnkläder (fodrade och ofodrade), stövlar (fodrade och ofodrade), underställ, fleecejacka, höstjacka, gympakläder på höstens Loppan Barnmarknad om jag tjänade mer än 1800:- på att köpa 20 basplagg till min dåvarande bebis.

Vad är ditt bästa fynd?

Varmt välkommen till Loppan Barnmarknad i Torslanda den 14-15 september 2013!


 



 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar